Se zvonea de ceva vreme potențiala plecare a lui Riccardo Tisci. În urmă cu câteva zile s-a întâmplat, postul directorului creativ Givenchy ocupat timp de 12 ani de către Tisci a devenit vacant.

Precum în adulter, unul legat de modă, dar tot atât de senzual, Riccardo n-a plecat pur și simplu, ci a schimbat Givenchy pe Versace. Se zice că Tisci pregătea lovitura sub centură lui Givenchy de ceva timp, căci ducea tratative cu casa de modă din Italia și cu Donatella în persoană. Versace i-a devenit prietenă adevărată lui Tisci, căci cum se poate altfel de explicat ”prezența” Dontallei ca protagonistă într-un spot publicitar Givenchy în 2015?

Am pregătit unele dintre cele mai curioase și memorabile lucruri despre Riccardo Tisci:

I-a adus lui Givenchy un grad sporit de autenticitate.

Tisci provine dintr-o familie catolică din Sudul Italiei, care a adus în casa de modă din Franța – ”romantismul gotic”. În decursul a 12 ani, Riccardo s-a bazat mai mult pe iconografie religioasă, folosind motive cu Madona și pruncii săi pe tricouri și hanorace. Uneori, a folosit și imprimeuri de animale precum Rottweileri și pantere, dar să nu uităm și de renumita sa colecție florală.

Nu numai creator de modă, ci și de modele.

În mod normal casting-urile Givenchy sunt decisive pentru viitoarea carieră a potențialului model. Una dintre norocoase a devenit și modelul Ming Xi de origine chineză. Aceasta a fost catalogată de un reporter CNN ca ”O premieră pentru un model chinez”, de aici a și început succesul neverosimil al acesteia. Se zvonește că Xi are și un tatuaj, care presupune inscripția ”By Riccardo Tisci”.

Promovează idei ale frumuseții departe de creștinătate.

Leandra Medeiros Cerezo, modelul transsexual născut în Brazilia, care a pășit pe podiumul Givenchy în 2010 sub pseudonimul Lea T. ”T” provine de la Tisci, deoarece pe parcursul carierei sale, Lea a devenit o parte a familiei designerului. Astăzi Leandra este un model de succes, iar Tisci este de părerea că mai mulți ar trebui să atragă atenția la modelele netradiționale.

Givenchy a înflorit în decursul a 12 ani ai lui Tisci.

Potrivit cifrelor aduse de WWD, veniturile efective Givenchy reprezintă mai mult de $540 milioane. Aceasta constituie o creștere de șase ori din 2005, de când Tisci a devenit director creativ. Astăzi Givenchy are reprezentanțe în 25 de țări din toată lumea.

Cei mai devotați fani, totuși rămân Kim și Kanye West.

În decursul mandatului Tisci, Givenchy a devenit de primă necesitate pentru Kim și Kanye. Cel mai renumit eveniment, la care familia West a îmbrăcat Givenchy este nunta celor doi din 2014. Unde, Kanye a optat pentru un frac semnat de Givenchy, iar Kim, pe atunci Kardashian a optat pentru o rochie de dantelă cu mâneci lungi.

Rămâne doar de ghicit, care vor fi performanțele viitoare lui Givenchy și Tisci, dar deja nu în tandem, ci într-un divorț artistic care a zguduit lumea modei.