Vreai puțin să ieși din zona de confort și să scapi de stres? Atunci o alegere potrivită este jogging-ul!

Fiind unul dintre cele mai practicate tipuri de exersare, alergatul poate fi o obișnuință mai mult decât folositoare organismului tău.

Dacă încă nu te-ai decis, dar totuși te gândești la o încercare, atunci descoperă dacă se merită :

ba92384547543de8e8292411c539c128
Antrenament pentru întreg corpul

Aici nu vorbim doar de picioare sau doar de coapse. Alergatul pune în mișcare întreg organismul tău, astfel concomitent îți lucrezi mușchii întregului corp: coapse, șolduri, fese, brațe, picioare…

d2da68cd346e3b1b206bbf50eae50543
Îți calmează gîndurile

Indiferent dacă execuți alergatul de dimineață, după amiază sau seara, după o zi stresantă, este o oportunitate perfectă de a-ți aduna gîndurile, de a trage niște concluzii, de a-ți elibera capul de probleme și a scapa de haosul și dezordinea zilnică. Mai mult de atât alergarea duce la producerea unei cantitați mai mari de endorfină (hormonul fericirii). Așa că alergarea reduce nivelul de stres și oboseală și poate combate depresiile ușoare. Jogging-ul e și un bun tratament împotriva atacurilor de panică.

d2d78cdb6ce34e887305ecd6179809c5
Ai ritmul tău 

Nu există nici o concurență- ești doar tu! Ești liber să îți alegi ritmul tău, oricât de lent sau repede îți dorești să alergi. Poți accelera sau încetini ritmul după cum dorești, nimeni nu te forțează și nu te impune să alergi mai mult decît vreai. La fel cum îți poți alege singur programul de a practica jogging-ul. Cu excepția dacă nu decizi să te alături unui grup cu care să alergi. Și dacă ai cinci minute întârziate, trotuarului nu-i va păsa. Aici ești singur stapîn pe situație.

600971fedd57c620c6600fa659d4633f
Îți poți face noi prieteni

În cazul în care îți dorești să socializezi, să te apuci de alergat e o metodă foarte bună. Vei întâlni în locurile unde fac majoritatea jogging, adică în parcuri, persoane dispuse să vorbească și să alerge împreună cu tine.


6bdb5049351a9893d15821535d7e79d1
Îmbătrânești mai târziu

Cercetătorii americani au descoperit în cadrul unui studiu amplu că în cazul celor care aleargă zilnic, semnele batrâneții apar cu 16 ani mai târziu față de cei care nu fac mișcare.

8648b2d8164111b107835b2e5f36ea9a
Ești mai deștept

Asta tot cercetatorii au descoperit-o: după câteva săptămâni de când te apuci de acest sport îți crește capacitatea de concentrare și de organizare. Și încă una: mămicile care fac jogging nasc copii mai inteligenți.

7df7ed22c2924fede6c7173dd18ac40e
 Dormi mai bine, visezi mai frumos

După puțin efort fizic, e și logic. Dar e unul practicat la aer curat, te simți mai bine, ești mai fresh, nu are cum să nu dormi dulce.

ec158d30fc67840c48811c433b89182c
Simți că faci ceva important pentru tine

Așa e. Orice timp care ți-l creezi pentru tine însuți, e un timp ce îți dă energie, un timp petrecut cu valoare. Capeți mai multă încredere în propria persoană. Simți că ești în stare de mai mult. Iar când începi a simți beneficiile acestui sport, înțelegi că se merită să faci ceva bun pentru tine, MULT IUBITA/UL.