Dulciurile , ne fac viața mai frumoasă , ne îndulcesc , ne scot din depresie și multe alte greutăți ale vieții, însă cea mai mare problemă o avem din urma lor, greutatea pe care o luăm, celulita  și diabetul , sigur dacă consumăm  în exces.

Potrivit experților, unul dintre motive este zestrea genetica, care stabilește înca de la naștere gustul dulce preferat pentru tot restul vieții.  Desigur, problema capătă importanța atunci cînd consumăm în cantitate mare produse ce conțin zahăr în concentrații ridicate, precum dulciuri rafinate, sucuri, sosuri, iaurturi sau prăjituri.

Consumul de dulciuri nu trebuie privit cu superficialitate, întrucît dacă necesarul zilnic al unui barbat este de 9 lingurițe de zahăr, iar al unei femei de 6 lingurițe, majoritatea adulților americani consumă, conform unui studiu recent, o cantitate de zahăr echivalentă cu aproximativ 22 de lingurițe zilnic.

dulciuri1

Iată cîteva sfaturi care te vor ajuta sa iți stăpînești pofta de dulciuri, aceste 5 sfaturi au efect pe termen lung:

Cedati puțin în fața poftei. Se recomandă sa nu ne refuzăm complet pofta de dulciuri, ci să mîncăm cîte o bomboană cînd simțim nevoia, cu condiția să nu depășim nivelul de 150 de calorii zilnic. Astfel, nu apare un sentiment psihologic negativ și putem în continuare să contolăm nevoia de dulciuri.

Combinți alimentele. Cînd simțiși nevoia de mînca dulciuri , înlocuiți o parte din cantitatea propusă cu un aliment sănătos, de exemplu dacă simțiși nevoia de ciocolotă introduceți o banană în sos de ciocolată, sau dacă doriți chipsuri , înlocuiți o parte dontre acestea cu nuci.

Opriti dintr-o data consumul de dulciuri. Oricît ar părea de dificil , se pare că unele persoane reușesc să aibă rezultate utilizînd această metodă, considerînd că primele 2-3 zile sunt dificile.

Guma de mestecat. Înlocuiți o prăjitură sau o gustare dulce cu mestecatul unei gume, aceasta din urmă avînd mai puține calorii. Mai mult , studiile recente au arătat că mestecatul gumei determină o ameliorare a poftei de dulciuri.

Mancati fructe. Țineți fructele la îndemănă pentru momentele cînd pofta de ceva dulce vă dă tîrcoale. Astfel, fructele vă vor oferi atît dulce , cit și fibrele atît de necesre organismului. Se recomandă nucile, semințele sau fructele confiate, desigur însă, fructele proaspete sunt de departe cele mai indicate.

sursa foto: tumblr.com